Gloednieuwe webshop Nuude: “Wij zijn een one-stop shop voor mama en kids.”

Shopping |

 

Sinds 9 februari 2021 heeft Leuven er een gloednieuwe webshop bij. Nuude werd opgericht door vriendinnen Catherine van Wijk en Karlien Florin en is een ‘one-stop shop’ voor mama en kids. Zelf hebben de ondernemende dames ook elk een dochtertje en delen ze dezelfde visie over het moederschap en mode. Enkel op vlak van drankjes kiezen de dames resoluut voor iets anders. Bij Catherine geldt het motto “Wine all day every day”, terwijl Karlien toch voor een Pisco sour gaat.

Catherine en Karlien kenden elkaar al lang, maar werden weer echt close toen ze in 2019 buren werden in Heverlee en kort na elkaar mama werden van Juliette en Louise. Toen Catherine met het idee afkwam om een webshop in dameskleding te starten, bleek Karlien dezelfde droom te hebben. Ze zaten meteen op één lijn en besloten om de sprong te wagen.

Catherine werkt bij Tuifly als stewardess en Karlien als Passenger Service Agent bij Brussels Airlines. Toen de coronacrisis uitbrak, werden ze grotendeels op technische werkloosheid geplaatst. Daardoor kwam er eigenlijk heel wat tijd vrij om te focussen op het project. In de toekomst zullen de vriendinnen hun huidige jobs blijven combineren met de webshop.

Nuude heeft als ‘one-stop shop’ een uniek aanbod op hun webshop. Je vindt er leuke spullen voor zowel dames als kinderen. Ideaal voor mama’s of stijlvolle vrouwen zonder kinderen. Zelf omschrijven ze hun webshop als “1 website, dubbel plezier”. Voor kinderen vind je er trouwens meer dan enkel kleren. De webshop bevat ook onder meer regenlaarsjes, pyjama’s, drinkflessen en rugzakken.

“Voor ons kinderconcept werken wij samen met Fresk”, leggen Catherine en Karlien uit. “Dat is een Nederlands merk dat gebruikmaakt van biologisch katoen voor hun pyjama’s, extra zacht dus voor de huid! Van gerecycleerde petflessen maken zij dan weer rugzakken. We zijn ook trots op de hoge exclusiviteit die we onze klanten bieden met ons handtassenmerk Mondieux Madame. Van het Belgisch label worden per model immers maar 40 stuks gefabriceerd!”

Catherine en Karlien zitten bovendien vol met ideeën. “In de toekomst willen we twee keer per jaar een pop-up lanceren. We zouden ook graag leuke evenementen organiseren met andere ondernemers zoals Villa Popcorn, Studio Strick, Pure Leuven, … en er dan telkens een echte beleving van maken.”

De outfits van Nuude worden alvast gesmaakt door de “Villa Popcorn dames”!

Wij kijken uit naar de toekomstplannen van Catherine en Karlien en wensen hen heel veel succes met hun nieuwe webshop!

 

Artikel op mijnstad.be